Zoeken in deze blog

maandag 28 februari 2011

Verlanglijstje voor volgende jaar

Was vandaag bij de dierenwinkel, in ede aan het station, die verkopen ook zaden, dus was ik het rek met zaadjes aan het scannen om te kijken of er nog leuke oude landrassen of zo bijstonden.

De eigenaar (een vriendelijke gastvrije man) merkte mijn interesse in de zaden op, en toen kreeg ik zo een ouderwetse papieren catalogus, het is geleden van mijn middelbare school dat ik die dingen nog gebruikt had, en laatst had ik er nog een gesprek over met een dame die ook van tuinieren houd, en nu heb ik er weer een.


Het kan nostalgisch klinken, maar ergens is dat ouderwets door zaad-catalogussen bladeren toch veel sfeervoller dan in een online webshop je zaden te bestellen.

Het grootste gedeelte van de catalogus is vrij standaard, de normale groentegewassen, in de variĆ«teiten die je zou verwachten van een standaard zaad-catalogus, de kruidenlijst was vrij aardig maar waar mijn aandacht vooral door getrokken werd was de pagina met exotische vruchtgewassen.  o.a. de tomatillo, de kiwano en de meloenpeer lijken me wel geinig om eens te telen.

Zal helaas niet meer voor dit jaar zijn, er is nog een enveloppe met geruild zaad onderweg, en we moeten ook aan de ruimte denken. Bovendien wil ik van elke soort die ik dit jaar kweek, een plant in huis hebben staan, en kunstmatig bestuiven, voor het winnen van zaad en de hoeveelheid ramen is ook beperkt uiteraard.

Geen opmerkingen: