Zoeken in deze blog

vrijdag 18 februari 2011

Nieuwe zaailingen, en werkzaamheden in het tuintje

Nieuwe zaailingen steken hun hoofdjes boven de aarde uit

Dankzij het mooie weer van de laatste dagen zijn er van de meeste peper soorten zaailingen zichtbaar, enkel van paprika golden calwonder, en van de habanero mustard zijn er nog geen kiemplantjes te zien.




Jamaican hot yellow, 2 zaailingen die hun kopje boven het aarden dekbedje proberen te krijgen






Anaheim, ook hier tel ik reeds 2 zaailingen




Adji umba, 4 zaailingen opgekomen tot nu toe




Madame jeanette, 1 zaailing bijna boven de grond




Tobago seasoning, eveneens twee zaailingen die worstelen voor boven te komen




Zoetepuntpaprika, 4 zaailingen boven de grond






En dan nog een pepersoort waar ik de naam niet van ken, daarvan zijn 7 zaadjes gekiemd, hoewel ik me afvraag of het zaadje op de foto het gaat halen, zo met die zaadhuls



Werkzaamheden in het tuintje

Bedacht me vandaag dat ik liever te veel plantjes heb en er wat uitdeel aan familie en vrienden of zo, dan dat ik een magere oogst heb. Heb dan ook van een aantal soorten 5 zaden te weken gelegd tussen twee wattenschijfjes, de vorige zaden waren rechtstreeks in de grond gezaaid.

Paprika golden calwonder
Anaheim
Habanero mustard
Jamaican hot yellow
Madame jeanette
Tobago seasoning
en stamslaboon (heb ik zat van en ben gewoon benieuwd of die gaan kiemen zo)

Geen opmerkingen: