Zoeken in deze blog

zaterdag 5 februari 2011

Goedkoop voorzaaien van chilli

Na even gegoogeld te hebben, kwam ik erachter dat er eigenlijk geen grote tuincentra in de buurt waren. Echter verkoopt men in de dierenwinkel bij ons wel zaaigrond (en een heleboel andere grondsoorten). Toen ik in de AH was vandaag zag ik van die witte plastic wegwerpbekertjes liggen, 50 stuks voor 90 eurocent.

Voor minder dan een euro 50 bekertjes om in te zaaien, daar kan ik dus niet de trein voor naar een tuincentrum gaan nemen. Planning is om met een kleine schroevendraaier (verhit boven een kaars/olielampje, gaatjes te prikken in de bodem voor afwatering, vullen met zaaigrond tot ongeveer net over de helft zaadjes zaaien, en dan stukje doorschijnende folie erover. Soort van mini poor mans propagator dus.





Beetje werk, wel lekker eenvoudig en basic. Ondertussen ben ik dus ook naar de dierenwinkel gegaan voor een zak zaaigrond, dus deze middag gaat het eerst chilli peper zaad de grond in.



Spannend!

2 opmerkingen:

Bob Conaert zei

Ok eerste probleem tegengekomen, die follie rond de potjes dat werkt niet echt supper en ziet er niet uit.
moet ik nog ff snel een oplossing voor bedenken dus.

Afbeeldingen toegevoegd aan het blogbericht.

Bob Conaert zei

Achteraf gezien doet het toch waar het voor dient,
potjes staan nu in een plastic bakje en ziet er ok uit.